Terms and conditions

English translation is on its way. If you have any questions about our terms and conditions in the mean time, feel free to reach out to info@ungdomsoen.dk.

1. Generelt

1.1 Ankomst til Ungdomsøen

I vil blive mødt af øens unge på kajen eller ved henvendelse i kiosken, når i ankommer til Ungdomsøen. Ved større arrangementer vil I blive modtaget af en afviklingsansvarlig og blive introduceret for Ungdomsøens gode råd og retningslinjer.

1.2 Ungdomsøen er ægte åben

Vi forventer, at vores gæster er (åbne) over for at skabe møder på tværs på Ungdomsøen. Det betyder i praksis, at I ikke er alene på øen under jeres ophold, fordi der vil være mange forskellige grupper med hvert deres formål, og det er naturligt at hilse og være nysgerrige på Ungdomsøens andre gæster. Ungdomsøen arrangerer løbende fælles aktiviteter, som alle kan deltage i. Det kan være lejrbål om aftenen, fællessang i amfiteatret, eller hvad dagen impulsivt giver mulighed for.

1.3 Ophold på Ungdomsøen

Anvendelse af Ungdomsøens faciliteter er på eget ansvar. Ved ophold på øen forventes brugen af almen sund fornuft.

1.4 Beskyttelse af personoplysninger

Ungdomsøens mål er at opretholde det højeste niveau af sikkerhed for vores gæster, kunder og medarbejdere – dette gør sig også gældende, når det kommer til beskyttelsen af personoplysninger.

Når du ønsker at afgive en bestilling på et eller flere af vores produkter, registrerer vi de persondata, som du oplyser i forbindelse med bestillingen. Vi har behov for disse oplysninger for at kunne gennemføre bestillingen og for at kunne administrere dit ophold på Ungdomsøen.

Når du laver en bookingaftale, oplyser du dine personoplysninger og giver os samtykke til at anvende oplysningerne til ovenstående formål.

Ungdomsøen er dataansvarlig og behandler personoplysninger i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Du har til enhver tid ret til at få indsigt i de personoplysninger, som vi behandler om dig. Du kan også bede om berigtigelser eller blokering af oplysninger, som ikke er korrekte. Hvis du gerne vil have indsigt eller har spørgsmål hertil, skal du kontakte Ungdomsøen på e-mail info@ungdomsoen.dk. Derudover har du ret til at tilbagekalde dit samtykke, hvorefter vi sletter dine data, når alle lovmæssige forpligtelser er opfyldt.

Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine persondata, eller du vil indgive en klage i den forbindelse, kan du kontakte Ungdomsøen på e-mail info@ungdomsoen.dk.

2. Booking

Du kan booke besøg ved at kontakte os her:

booking@ungdomsoen.dk for private, foreninger og offentlige instanser

konference@ungdomsoen.dk for virksomheder og erhverv

Du kan ringe til os på telefon +45 20 40 59 99 mandag til fredag mellem 10.00 og 15.00.

Ved reservation:

• Oplys virksomhedsnavn, adresse, navn på kontaktperson, telefonnummer, e-mail og ønskede aktiviteter/faciliteter.

• Tilbud med aftalte detaljer samt vilkår og betingelser for booking fremsendes.

• Accepteres tilbuddet af gæsten, vil vedkommende modtage en bekræftelse via mail med faktureringsoplysninger og eventuelle detaljer.

• Ved bookinger, der overstiger en værdi af 100.000 kroner, betales dertil ti procent i depositum, og reservationen er dermed bekræftet.

3. Overnatning

Ungdomsøen tilbyder både indendørs og udendørs overnatning. Her er de muligheder, vi tilbyder:

• Sovesale med plads til fire, otte eller ti personer. Det er desuden muligt at booke en seng i en sovesal eller en hel sovesal til eget brug.

• Sheltere med plads til otte personer. Det er desuden muligt at booke en plads i et shelter eller et helt shelter til eget brug.

• Teltpladser.

3.1 Check-in og check-out

Check-in og check-out foregår ved henvendelse i kiosken.

• Check-in fra klokken 15.00 på ankomstdagen.

• Check-out senest klokken 11.00 på afrejsedagen.

Hvis I ønsker et andet tidspunkt for check-in og check out, aftales dette, når opholdet bookes.

3.2 Leje af sovesale

I vores sovesale er der køjesenge til fire, otte eller ti personer. Bookes der ikke en hel sovesal, foreligger der mulighed for, at sovesalen vil deles med andre gæster på øen.

Lejer vil få udlevet en nøglebrik ved check-in. Det er lejers ansvar at aflevere nøglebrikken tilbage ved check-out. Bortkomne nøglebrikker skal erstattes, og vi forbeholder os retten til efteropkrævning på 1000 kroner per bortkommet nøglebrik.

I kan medbringe egen sovepose, dyne, pude og sengelinned. Dette kan desuden lejes, når opholdet bookes eller ved henvendelse i kiosken. Sengelinnedspakker, der er booket på forhånd, vil blive udleveret ved ankomst.

Sovesalen afleveres i samme stand som ved ankomst. Se den opsatte nulstillingsliste i sovesalen.

Vi forbeholder os retten til efteropkrævning af rengøring, oprydning, skader eller mangler.

3.3 Leje af shelter

Udsigtsshelters på øen har plads til op til otte personer og indeholder et strømstik. Bookes der ikke en hel shelter, foreligger der mulighed for, at udsigtsshelten deles med andre gæster på Ungdomsøen.

I kan medbringe egen sovepose og liggeunderlag eller leje udstyret, når opholdet bookes eller ved henvendelse i kiosken.

Hver shelter indeholder et bålsted. Et bål må ikke efterlades uden opsyn, og det er først slukket, når gløderne er udbrændt. Brænde kan købes i kiosken på Ungdomsøen.

Shelteren afleveres i samme stand som ved ankomst.

Vi forbeholder os retten til efteropkrævning af rengøring, oprydning, skader eller mangler.

3.4 Leje af teltplads

Teltpladsen ligger på bagsiden af øen. Teltplads afregnes per person.

Det er muligt at medbringe eget telt, liggeunderlag og egen sovepose. Det er desuden muligt at leje telt, liggeunderlag og egen sovepose i forbindelse med booking eller ved henvendelse i kiosken.

Ved opsætning af telt:
• Telte opstilles i klynger med maksimalt otte telte. Rundt om klyngen skal der være mindst to meter fri til alle sider. Alle mål er fra pløk til pløk.
• Telte, som ikke opstilles i klynger, skal have en afstand på minimum tre meter målt fra pløk til pløk.
• Ved opsætning af store telte og tipier skal der være en sikkerhedsafstand svarende til teltets højde omkring teltet. Der må højst overnatte 20 personer i ét telt.

Bålfade anbringes med minimum tre meters afstand til telte. Der må ikke laves bål eller bruges åben ild i nærheden af stensætninger og stengærde. Et bål efterlades aldrig uden opsyn, og bålet er først slukket, når gløderne er udbrændt. I kan købe brænde i kiosken.

Vi forbeholder os retten til efteropkrævning af rengøring, oprydning, skader eller mangler, hvis teltpladsen ikke efterlades i samme stand som ved ankomst til øen.

3.5 Praktisk information ved leje af shelter og teltplads

Bad og toiletter kan findes ved teltpladsen. El, vand og varme er inklusiv i lejeprisen.

4. Køkkenfaciliteter

Udekøkkener og køleskabe kan findes ved teltpladsen og er til fri afbenyttelse. Det skal efterlades i samme stand som ved ankomst. Det samme gælder de omkring på øen opstillede gasgrill. Eget skrald skal medtages og ikke efterlades. Vi forbeholder os retten til efteropkrævning af slutrengøring, hvis dette ikke indfries. I lejeprisen er forbrug af el, vand og varme er inkluderet.

4.1 Foodlab

Foodlab på Ungdomsøen er indrettet som et skolekøkken med seks arbejdsstationer og fælles industriovn, opvaskemaskine og køleskabe. Det er muligt at leje én eller flere arbejdsstationer eller hele lokalet - alt efter dit behov. Arealet har plads til bespisning af op til 60 deltagere.

Hver arbejdsstation er udstyret med en køkkenkasse, der indeholder gryder, pande, praktiske køkkenredskaber samt karklud, viskestykke og rengøringsartikler. Nøglen til kassen udleveres i kiosken og afleveres igen efter brug. Yderligere køkkenredskaber og service er tilgængeligt, hvis dette ønskes.

Foodlab og køkkenkasser skal efterlades opryddet og pænt, og alt køkkenudstyr og service skal sættes på plads. Eget skrald medtages og må ikke efterlades. Slutrengøring er inkluderet i lejeprisen, men vi forbeholder os retten til efteropkrævning af opvask, oprydning, skader eller mangler.

I særlige tilfælde forbeholder Ungdomsøen sig retten til at flytte arrangementet til andre lokaler.

5. Lokaler

Ungdomsøen tilbyder følgende lokaler:

• Hangar C

• Raketværkstedet

• Gymnastiksalen

• Lille Gymnastiksal

• Fire spisesale

For yderligere beskrivelse af lokalerne på Ungdomsøen, besøg siden 'Alle faciliteter'. Derudover er forbrug af el, vand og varme er inkluderet i lejeprisen.

Slutrengøring er inkluderet i prisen, men vi forbeholder os retten til efteropkrævning af oprydning, skader eller mangler. Efterlad altid lokalet i pæn, ren og ryddelig stand.

6. Forplejning

Ungdomsøens kiosk findes ved indgangen ved hovedindganden. Her forhandles let forplejning, snacks, drikkevarer og hygiejneprodukter.

6.1 Større arrangementer

Det er muligt at booke fuld forplejning gennem vores samarbejdspartnere. Forplejningsdetaljer og med mere aftales med Ungdomsøens bookingafdeling.

7. Aktiviteter

7.1. Tilkøb af aktiviteter på øen

Gæster kan tilkøbe diverse aktiviteter både til lands og til vands i kiosken på Ungdomsøen.

7.2 Forudbestilte aktiviteter

Bookingafdelingen aftale med jer, om I skal henvende jer i kiosken ved ankomst, eller om I vil blive taget imod af en afviklingsansvarlig på et aftalt mødested, hvis I har forudbestilt aktiviteter på Ungdomsøen.

8. Sejlads

Transport til og fra Ungdomsøen foregår ved sejlads. Her er der en række muligheder:

• Egen båd

• Rutefart med færge fra Nyhavn

• Anden aktør

8.1 Ungdomsøens RIB-båd

Opsamlingssteder:

• Langelinie

• Margretheholms Havn

• Andre muligheder efter aftale

Detaljer omkring sejladsen aftales med Ungdomsøens bookingafdeling.

Gæster vil blive sikkerhedsinstrueret af bådens kaptajn inden afgang. Det er ikke muligt for gæster med hjernerystelse, rygproblemer samt gravide at sejle med RIB-båd.

Ungdomsøen har retten til at aflyse sejlads grundet uforudsete ændringer i vejrforhold.

8.2 Gæstens egen båd

Havnen benyttes bedst i dagslys og efter mørkets frembrud er indsejlingen markeret med rød og grøn lanterne på østre og vestre molehoved. Herudover er der på kajen placeret to hvide båker, der ligeledes er markeret med lys, der viser den anbefalede kurs til indsejling.

Da Ungdomsøens havn består primært af rå sten- og betonsider, er det vigtigt, at I husker fendere, når der lægges til.

Det er forbudt at kaste anker i Ungdomsøens havn og rundt om øen. Vi henviser til søkortet.

Hvis der er tvivl om, hvor der må lægges til, eller hvis der er brug for hjælp, kontakt Ungdomsøens kajvagt.

Personer på 30 år og derunder lægger gratis til i Ungdomsøens havn og for personer på 31 år og derover skal der betales et havnegebyr per person til kajvagten. Det betales på Mobilepay 383588 eller i Ungdomsøens kiosk.

8.3 Rutefart med færge

Ungdomsøen henviser til vores samarbejdspartnere' vilkår og betingelser i forbindelse med rutefart med færge. Vores samarbejdspartnere kan blive oplyst ved henvendelse til Ungdomsøens bookingafdeling, hvis dette ønskes.

8.4 Anden aktør

Vi henviser til eksterne aktørers vilkår og betingelser og samarbejdspartnere kan oplyses ved henvendelse til Ungdomsøens bookingafdeling.

9. Skader og hærværk

9.1 Skader på Ungdomsøens ejendom

Vi forbeholder os retten til efteropkrævning ved skader, der ikke er forårsaget af slid og ælde. Den erstatningsansvarlige vil derfor blive opkrævet erstatning til nyanskaffelsespris.

9.2 Hærværk

Besøgende på Ungdomsøen forpligter sig til at sikre, at Ungdomsøen ejendom bliver udsat for hærværk. Den erstatningsansvarlige vil blive opkrævet erstatning til nyanskaffelsespris.

9.3 Udbedring af skader

Skader vil udbedres af Ungdomsøen, medmindre andet aftales.

10. Betalingsbetingelser

Se venligst gældende betalingsbetingelser for hver kategori:

• Betaling ved ankomst

• Privatpersoner

• Foreninger, virksomheder og offentlige instanser

10.1 Betaling ved ankomst

Ved ankomst uden booking skal betaling ske til kajvagten eller i Ungdomsøens kiosk. Betaling sker ved Mobilepay. Kontanter modtages ikke.

10.2 Betaling af booking: privatpersoner

Det er muligt at booke og betale for overnatning online på vores hjemmeside. Eventuelle tilkøb kan aftales med vores bookingkontor eller bestilles og betales i kiosken med kort eller mobilepay. Kontanter modtages ikke.

10.3 Betaling af booking: foreninger, virksomheder og offentlige instanser

• Bookinger til en værdi af over 100.000 kroner betales ti procent i depositum for at bekræfte bookingen

• Fakturaen tager udgangspunkt i bookingbekræftelsen

• Tilkøb foretaget under arrangementsafvikling vil blive tilføjet den endelige faktura

• Faktura fremsendes efter endt ophold, og betalingsfristen er syv dage efter modtagelse

• Indsigelse mod fakturaindhold skal modtages inden betalingsfristens udløb

11. Annulleringsbetingelser

11.1 Privatpersoner

Annullering skal altid ske skriftligt til Ungdomsøen. Totalannullering, justering, afkortning, omplacering og lignende væsentlige ændringer i forhold til bekræftelsen er alle underlagt annulleringsbetingelserne.

Annullering

• Mere end 45 dage omkostningsfri

• Mellem 14 og 45 dage før arrangementsdato: 50% af den aftalte arrangementspris

• Senere end 14 dage før arrangementsdato: 100% af den senest aftalte arrangementspris

Deltagerantal

Det forventede deltagerantal skal angives ved booking. Det endelig deltagerantal skal oplyses Ungdomsøen senest 14 dage før og ved mindre ændringer, optil 5%, skal dette oplyses indtil 8 dage før.

For reduktion af deltagerantal med mere end 20% gælder følgende betingelser:

• Mere end 45 dage før arrangementsdato: ingen omkostning

• Mellem 14 og 45 dage før arrangementsdato: 50% omkostninger

• Senere end 14 dage før arrangementsdato: 100% omkostning

Ændring af en arrangementsdato på Ungdomsøen

Opholdet på Ungdomsøen kan omkostningsfrit flyttes med afholdelse senest ét år efter den oprindelige dato frem til 45 dage før første opholdsdag. Desuden kan opholdet kun flyttes én gang og kan herefter ikke annulleres.

Prisen reguleres i forhold til den valgte dato.

11.2 Foreninger, virksomheder og offentlige instanser

Annullering skal altid ske skriftligt. Det omfatter totalannullering, justering, afkortning, omplacering og lignende væsentlige ændringer i forhold til bekræftelsen er alle underlagt annulleringsbetingelserne.

Annullering

• Mere end 45 dage omkostningsfri

• Mellem 14 og 45 dage før arrangementsdato: 50% af den aftalte arrangementspris

• Senere end 14 dage før arrangementsdato: 100% af den senest aftalte arrangementspris

Deltagerantal

Det forventede deltagerantal skal angives ved booking. Det endelig antal skal oplyses Ungdomsøen senest 14 dage før. Mindre ændringer, optil 5%, kan oplyses indtil 8 dage før.

For reduktion af deltagerantal med mere end 20% gælder følgende betingelser:

• Mere end 45 dage før arrangementsdato: ingen omkostning

• Mellem 14 og 45 dage før arrangementsdato: 50% omkostninger

• Senere end 14 dage før arrangementsdato: 100% omkostning

Flytning af arrangementsdato

Opholdet kan omkostningsfrit flyttes med afholdelse senest ét år efter den oprindelige opholdsdato frem til 45 dage før første opholdsdag. Opholdet kan tillige kun ændres én gang og kan derefter ikke annulleres.

Prisen reguleres i forhold til den valgte dato.

Større arrangementer

Ved større arrangementer vil det altid være annulleringsbetingelserne i den enkelte bookingbekræftelse, som er gældende. Dette vil fremgå af den fremsendte bookingbekræftelse.

Ungdomsøens annullation

Ungdomsøen er berettiget til at annullere aftalen, hvis opholdet ikke kan gennemføres som følge af en hindring, der ikke kan tilregnes Ungdomsøen. Såfremt aftalen annulleres efter denne bestemmelse, kan Ungdomsøen ikke gøres ansvarlig for et eventuelt tab som følge af annullationen.

12. Klagevejledning

12.1 Vi er databehandler

Ungdomsøens mål er at opretholde det højeste niveau af sikkerhed for vores gæster, kunder og medarbejdere – dette gør sig også gældende, når det kommer til beskyttelsen af personoplysninger.

Når du ønsker at afgive en bestilling på et eller flere af vores produkter, registrerer vi de persondata, som du oplyser i forbindelse med bestillingen. Vi har behov for disse oplysninger for at kunne gennemføre bestillingen og for at kunne administrere dit ophold på Ungdomsøen.

Når du laver en bookingaftale, oplyser du dine personoplysninger og giver os samtykke til at anvende oplysningerne til ovenstående formål.

Vi vil også rigtig gerne fortælle om øen og dele alle de spændende ting der sker. I den forbindelse kan det være, at vi rækker ud til dig som gæst / engageret i forhold til markedsføring. Dette er naturligvis helt frivilligt, og data i den forbindelse vil kun blive anvendt til det aftalte.

Når du besøger vores hjemmeside, ungdomsoen.dk, så indsamles der oplysninger (cookies), der bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold. Se mere om dette i vores cookie og persondatapolitik for hjemmesiden.

12.2 Vi er er dataansvarlige - hvordan kontakter du os?

Ungdomsøen er dataansvarlig og behandler personoplysninger i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Du har til enhver tid ret til at få indsigt i de personoplysninger, som vi behandler om dig. Du kan også bede om berigtigelser eller blokering af oplysninger, som ikke er korrekte. Hvis du gerne vil have indsigt eller har spørgsmål hertil, skal du kontakte Ungdomsøen på e-mail info@ungdomsoen.dk. Derudover har du ret til at tilbagekalde dit samtykke, hvorefter vi sletter dine data, når alle lovmæssige forpligtelser er opfyldt.

Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine persondata, eller du vil indgive en klage i den forbindelse, kan du kontakte Ungdomsøen på e-mail info@ungdomsoen.dk.

13. Lovvalg og værneting

Aftalen er underlagt dansk ret og skal fortolkes i overensstemmelse hermed. Parterne er enige om, at en eventuel tvist skal søges løst i mindelighed ved loyal forhandling. Såfremt der ikke kan opnås enighed, skal tvisten afgøres ved Københavns Byret som rette værneting.

14. Ordensreglement på Ungdomsøen

På Ungdomsøen må du det meste. Alligevel er der, fordi du er på et gammelt søfort, nogle ting, som vi vil bede dig om at overholde. Dels for din egen og andres sikkerhed og dels for at hjælpe os med at holde øen så ren og bæredygtig som mulig.

Når du besøger vores ø

Du må gerne larme og være forstyrrende, men Ungdomsøen er ægte åben, og der er plads til alle. Så du skal skrue ned for din musik mellem klokken 22.00 og 7.00, så alle kan få deres søvn. Du kan lave en anden aftale med vores bookingafdeling, hvis du har brug for det.

Du må gerne bade, det er dog på dit eget ansvar.

Du må gerne ryge, så længe du tager hensyn til andre, gør det udendørs og benytter askebægerne.

Når vi går rundt på Ungdomsøen

Da vi er på en ø, skal vi passe ekstra godt på os selv og hinanden. Derfor må du ikke løbe på stensætninger eller på stenene rundt i vandkanten, og du skal holde dig inden for værnene. Hvis du vil ud på moleanlægget, skal du altid tage en ven med.

Pas på vores ø

Vi passer virkelig godt på vores ting på Ungdomsøen, så du må kun bruge indendørs inventar indenfor. Har du brug for en stol eller andet udendørs? Så spørg kajvagten, om du må låne en stol. Hvis du gerne vil tegne på væggen? Det må du gerne, så længe du tegner på de markerede områder til graffiti. Spørg en medarbejder fra Ungdomsøen om anvisning hertil. Vi rydder altid op efter os selv her på øen, og affald skal i affaldsspande og må ikke graves ned eller brændes.

Overnatning på Ungdomsøen

Hvis du vil sove på øen, skal det altid meldes i kiosken. I kiosken hjælper vi også med at finde de områder på øen, hvor du må sætte telte og bivuakker op.
Pas på dit telt og dine ejendele. Ungdomsøen har intet ansvar i forhold til ting, der bliver væk, stjålet eller går i stykker.

Bål, ild og stearinlys

Du må kun tænde bål i de faste bålfade. Du kan købe brænde i kiosken. Du må ikke bruge stearinlys, flagermuslygter, fakler eller lignende. Derudover er det ikke tilladt at have åben ild indendørs.

Følg altid Ungdomsøens brandregler

• Bål og åben ild må kun foregå på udpegede steder og i bålfade

• Bloker ikke brandveje. Hold eksempelvis ikke døre åbne med stole, kiler eller lignende

• Der er evakueringsplaner i alle rum. Orientér dig i planerne ved ankomst, og følg altid disse samt personalets anvisninger

• I tilfælde af en ulykke vil øens varslingsanlæg starte. Følg instruktionerne fra øens personale og varslingsanlægget

Står du for et arrangement på Ungdomsøen?

Alle aktiviteter skal koordineres og aftales med Ungdomsøens personale forinden.

Generelt skal vi selvfølgelig overholde dansk lov og anvisninger fra Ungdomsøens personale og frivillige. Brud herpå kan medføre bortvisning.

15. Force Majeure mv

Ungdomsøen er ansvarsfri for manglende gennemførelse af et arrangement i det omfang og i den periode dette skyldes naturkatastrofe, brand, strejke, arbejdskonflikt, lockout, myndighedspåbud, krig, oprør, pandemi, epidemi eller andre lignende ekstraordinære begivenheder udenfor Ungdomsøens kontrol.

Ungdomsøen følger de til enhver tid gældende anbefalinger og retningslinjer fra myndighedernes vedrørende COVID-19. Ungdomsøen kan uden at ifalde erstatningsansvar efter eget valg annullere et arrangement helt eller delvist, foretage ændringer i et arrangement eller udskyde et arrangement på ubestemt tid som følge af lovgivning, påbud, anbefalinger eller ændringer heri fra myndigheder i forbindelse med COVID-19 eller lignende epidemi, i det omfang Ungdomsøen vurderer, at det er nødvendigt eller hensigtsmæssigt. Dette gælder, uanset om Ungdomsøen i øvrigt har åbent for besøgende gæster. COVID-19 eller lignende epidemi skal mellem parterne betragtes som force majeure uanset længden af epidemien, og uanset hvad parterne med rimelighed kunne have taget i betragtning på tidspunktet for aftalens indgåelse. Tilsvarende gælder ved øvrige epidemier og tilsvarende ekstraordinære omstændigheder.

Ansvar og forsikring

• Kunden er ansvarlig for skader på Ungdomsøens ejendom og inventar efter dansk rets almindelige regler

• Ungdomsøen er ansvarlig for skader påført kunden eller kundens ejendele efter dansk rets almindelige regler. Ungdomsøen er ikke ansvarlig for hændelige skader eller bortkomst af ejendele mv.

• Ungdomsøen forudsætter, at erhvervskunder har tegnet lovpligtig arbejdsskadeforsikring, der dækker kundens personale i forbindelse med arrangementer, der afholdes på Ungdomsøen

Revideret april 2022