fbpx

Lad spillet om overlevelse på Ungdomsøen begynde!

|

Kategorier

Aktiviteter
|

Sebastian sikrer, at Ungdomsøens gæster får pulsen op og samtidig lærer Ungdomsøen dogmer bedre at kende. Han har udviklet en helt ny aktivitet, som har fået navnet Ø-Hunger Games, fordi det handler om at udkonkurrere de andre hold og være det sidste hold tilbage. Aktiviteten udfordrer både ens evne til at samarbejde og tænke taktisk, når man i hold løser opgaver over hele øen og optjener point. 

Ungdomsøen summede af adrenalin, og pulsen var høj hos de mere end 250 grønne pigespejdere, der var samlet til deres regionsdag på øen i april. Kampen om at være det sidste overlevende hold var i gang. Men kampen var dog mindre drabelig, end den lyder! Den foregik på Woop-app’en og blev kæmpet gennem en række opgaver, hvor holdene optjente point, der sikrede fordele senere i spillet.  

Med de point, man optjener gennem aktiviteten, kan man nemlig købe opgraderinger til de forskellige karakterer i spillet, som er inspireret af karakterer fra den virkelighedens ungdomsø. Ø-bestyreren, direktøren, den Giv-Et-År-engagerede, den driftsansvarlige og den eventansvarlige er alle repræsenteret som karakterer i den nye aktivitet Ø-Hunger Games. Og det gælder om at bruge sine point rigtigt og slå de andre hold gennem taktisk spil. 

Man skal tage nogle beslutninger, der ikke altid er fede, så man kommer ud af sin comfort zone og finder sit indre legebarn og konkurrencemenneske frem. De voksne tænker meget mere strategisk. De har ikke de samme udfordringer med at vælge, hvem der skal dø,” fortæller Sebastian, som er Giv-Et-År-engageret på Ungdomsøen og har udviklet Ø-Hunger Games aktiviteten.

Mere ungdomsø i aktiviteterne

Sebastian fik inspiration til at udvikle aktiviteten gennem sit arbejde med at facilitere øens andre aktiviteter; lasertag, Ø-stratego og fotoløb. Han syntes, der manglede noget ægte ungdomsø-identitet i aktiviteterne, og det gav ham blod på tanden til at udvikle en ny aktivitet. 

Jeg synes, det giver mening, at vi tænker øen ind i aktiviteterne på en anden måde end bare det, at vi er på en ø. Tingene skal adskille sig lidt mere og være lidt federe. Det giver mere personlighed, at det er tegninger af os. Det skal være skævt, sjovt og anderledes. Når man kommer herud, skal tingene ikke være, som de er inde på land,” fortæller han om baggrunden for aktiviteten. 

Det er Sebastian selv, der har fundet på pointsystemet, opgaverne, der skal løses, og tegnet de tegninger, der er på de forskellige rollekort. Derudover har han også tænkt øens fem dogmer aktivt ind i spillet: 

Kategorierne i spillet er øens dogmer, så hvis ikke man kender dem, møder man dem dér. Folk kommer ret naturligt til at spørge ind til, hvad for eksempel ’doing above learning’ betyder, og så lærer man om dogmerne den vej igennem.”

Dyst mod dine venner, kollegaer eller klassekammerater

Aktiviteten kan bruges som et spændende programpunkt i en introtur for gymnasieklasser, en ryste-sammen-tur for fritidsklubber eller som en pause i det faglige program for virksomheder. Den er kort sagt for folk i alle aldre og kan spilles for grupper fra 15 til 200 personer.  

Hvis du og dine venner, kollegaer eller klassekammerater, skal dyste i strategi, samarbejde og handlemod næste gang I besøger øen, så book Ø-Hunger Games via booking@ungdomsoen.dk eller +45 20 40 59 99.